Burnout voorkomen terwijl je loopt

Herken je dit; steeds weer gedoe met collega’s, je leidinggevende die jou continu verkeerd begrijpt, je durft geen nee te zeggen, je doelen behaal je steeds niet, je keert altijd weer in hetzelfde gedrag terug, je voelt je prikkelbaar, lusteloos en de hele dag moe..?

En wil je leren om concrete doelen te bereiken, heldere afspraken te kunnen maken, ingesleten (leef)patronen te doorbreken, leren grenzen te stellen en de regie te durven nemen..?

Dan ben ik dé geschikte coach voor jou!

Ik neem je mee naar buiten, de natuur in. We gaan lekker in beweging zijn. Het ene been voor het andere zetten om jou te helpen helder te krijgen welke onderliggende thema’s er liggen waardoor je in een dreigende burnout belandt.

De combinatie van wandelen en coaching heeft enorm veel voordelen. Je zit niet (statisch) tegenover elkaar in een kamertje, je hoeft elkaar ook niet de hele tijd aan te kijken, je kunt je blik richten op waar je naartoe loopt, je longen vullen met de frisse buitenlucht, je voelt je de verse zuurstof door je bloed stromen en je merkt dat je open staat voor nieuwe ideëen.

Dus wandelen terwijl je gecoacht wordt, geeft je na iedere sessie weer hernieuwde energie om aan de slag te gaan met jouw persoonlijke ontwikkeling.

Waarom wandelcoaching in de natuur wonderen doet

De kleur groen geeft rust in ons hoofd en dat is precies wat je nodig hebt om een coachingstraject goed te doorlopen; rust. Dat komt doordat onze hersenen bij het verwerken van kleuren behoorlijk aan de bak moeten; hoe feller de kleur, hoe meer activiteit, hoe vermoeider wij worden. De kleur groen vergt bijna geen verwerkingsactiviteit. Daarom ervaren wij de natuur ook als rustgevend.

Bewegen is ook goed voor een verbeterde doorbloeding van de hersenen. Wandelen heeft een positief effect op een aantal belangrijke stoffen die ervoor zorgen dat het brein beter functioneert.

De aanmaak van dopamine, serotonine en endorfine – neurotransmitters (of ‘boodschapper-stofjes’) – maken deel uit van het beloningssysteem in de hersenen. De aanmaak van deze stoffen komt alleen vrij bij bepaalde handelingen zoals bewegen en met name sporten.

“Het hartvaatstelsel functioneert beter door beweging.
Het hart is de pomp van het brein”

Erik Scherder – hoogleraar klinische neuropsychologie aan de VU

Bewegen heeft dus een positief effect op het brein dat beter functioneert op een aantal gebieden die betrokken zijn bij:

  • initiatief nemen
  • motivatie
  • concentratie
  • humeur
  • gevoelens van welbevinden

Met andere woorden; mijn wandelcoachings hebben álle ingrediënten in zich die nodig zijn om van jouw persoonlijk ontwikkeltraject een absoluut succes te maken.

Sinds 2005 verzorg ik wandelcoachings. Hiermee ben ik een van de allereerste wandelcoaches van Nederland. In al die jaren heb ik heel veel mensen mogen begeleiden op de volgende stap in hun leven. Door mijn positief kritische vraagstelling en tegelijkertijd lekker te bewegen, zijn zij verder gekomen in hun persoonlijke ontwikkeling. Er kwamen op een bepaald moment ook mensen die een coachingstraject in een uitdagendere omgeving wilden doen en daarom verzorg ik sinds 2017 óók wandelcoachings in het Verenigd Koninkrijk.

Ben jij op zoek naar een coach die graag buiten de gebaande paden gaat en denkt?
Dan ben ìk de geschikte coach voor jou.

Geïnteresseerd in mijn coachingstrajecten?

Neem contact met mij op om samen te kijken naar de mogelijkheden of kijk hier naar de mogelijkheden die ik jou kan bieden.